OuderRaad Candea Inclusief aankondiging
voor de Thema-avond

Nieuwsbrief februari 2019

Nieuwsbrief Ouder Vereniging Candea College Duiven

Voor u ligt de nieuwsbrief van de Ouderraad van het Candea College. Onze nieuwsbrief is een middel om u te informeren over zaken waar de Ouderraad zich zoal mee bezighoudt. Wij horen ook graag wat u als ouders bezighoudt ten aanzien van de school. Laat het ons weten en klik hier om een mail te sturen naar onze secretaris, zodat wij u goed kunnen vertegenwoordigen in de contacten met school.

Kind in de Knel

Klik hier om u aan te melden voor de Thema-avond.

Thema-avond op dinsdag 9 april

Op dinsdag 9 april organiseren we als Ouderraad weer onze jaarlijkse thema-avond. Ging het afgelopen jaar over “Jouw kind en zijn mobiele telefoon”, waarvoor zeer veel belangstelling is getoond, brengen we nu een algemener thema “Kind in de Knel” (soms in combinatie met Social Media) onder de aandacht. Nadere informatie volgt nog in de nieuwsbrief van maart en de andere informatiekanalen. Blijf ons volgen, zet de datum 9 april alvast in uw eigen agenda en meld u aan, zodat u verzekerd bent van een plekje!

We zijn druk bezig met de invulling van het programma. Het wordt een interactieve avond, die zoals u van ons gewend bent, wordt verzorgd in nauwe samenwerking met school en met externe partijen. Daarvoor zijn we in overleg met de opleidingsdirecteuren om te bekijken hoe we er, net als voorgaande keren, samen met school een leerzame en leuke avond van kunnen maken.

Klik hier om u aan te melden voor de Thema-avond.

Klik hier

Enquête

Als Oudervereniging van het Candea College willen we graag uw mening horen als het gaat om wat er leeft onder middelbare scholieren en hun ouders/verzorgers. Om dit goed te kunnen doen, willen we u graag een aantal vragen voorleggen. Binnenkort wordt deze enquête voor ouders naar u verstuurd.

Goede rekenaars op de open dag

Op 30 januari stonden wij als Ouderraad weer op de jaarlijkse open dag van het Candea College. Deze is gehouden op beide locaties (Eltensestraat en Saturnus). Ook de Ouderraad stond hier weer met standjes.

De open dag werd druk bezocht door ouders en leerlingen uit de wijde omgeving, we mochten zelfs ouders en leerlingen uit Duitsland verwelkomen. We beantwoorden dan vragen van ouders en ‘promoten’ de Oudervereniging zodat ook nieuwe ouders op de hoogte zijn van ons bestaan. Het was gezellig druk.

Ieder jaar hebben we een prijsvraag, namelijk ‘het schatten van het gewicht van een rugzak’. Veel kinderen hebben meegedaan: 105 kinderen op de Eltensestraat en 85 kinderen op Saturnus. Op Saturnus was er één winnaar, op de Eltensestraat waren er maar liefst zeven kinderen die het gewicht goed raadden. Misschien verwelkomen we straks wel goede rekenaars op het Candea College.

de jaarlijkse Open dag van het Candea College

Van links naar rechts op de foto:
Muriel Langedijk (namens de OuderRaad),
Loes, Thijmen, Diego, Kimberly, Lotte, Guus, Jesper.
Niet op de foto: Fay
Allemaal veel plezier met de bioscoopbonnen
die jullie gewonnen hebben!

Art in Concert "Water"

Het thema voor Art in Concert 2019 op 15 februari j.l. was "Water".

Tijdens deze Candea-avond komen verschillende kunstvormen samen en valt er werk te bewonderen uit leerjaar 1 t/m 5 HAVO. De waterobjecten komen voort uit verschillende uitgangspunten. Vanuit cultuur- en erfgoedpacht in samenwerking met een archeoloog van het Liemers museum over het verdronken dorp Leuffen (lag tussen Groessen en Zevenaar). Werken uit verschillende gelaagde technieken, deze zijn op dit moment te zien in het Liemers museum. De leerlingen hebben ook muziek gecomponeerd, gedanst onder begeleiding van een dansdocent en een affiche, toegangskaartje en programmaboekje ontworpen.

Scholen op de kaart

Binnen de ouderraad waren vragen gerezen over hoe het Candea presteert ten opzichte van andere middelbare scholen in de omgeving. We waren met name nieuwsgierig naar de verhouding tussen het aantal zittenblijvers in de bovenbouw en het aantal gezakten in het examenjaar. En wat blijkt? Het Candea scoort zeer goed! Op alle opleidingsniveaus presteert onze school als één van de besten, zo niet als beste, voor zowel de bovenbouw als het examenjaar. Dus chapeau voor het gehele personeel! Bent u nieuwsgierig en wilt u zelf kijken? Op scholenopdekaart.nl kunt u de cijfers van het Candea inzien en als eventueel vergelijken met die van andere scholen.

Tot 9 april!

Februari 2019